Obowiązek składania oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych
Przypominamy, że do dnia 31 stycznia 2022 r. należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2021 roku oraz dokonać wpłaty I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych jak i zasady wnoszenia opłat (ich wysokości, terminy płatności, skutki niedotrzymania terminu itp.) wynikają z art. 11¹ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi(Dz. U. z 2021 r. poz. 1119).
Informujemy, że oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2021 roku można złożyć za pośrednictwem poczty – można wysłać oświadczenie wypełnione i podpisane na adres: Urząd Miejski w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz lub osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu, a także elektronicznie za pomocą skrzynki ePUAP.
Wartość sprzedaży za 2021 r. oblicza się odrębnie dla poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.
Przedsiębiorcy, których zezwolenia utrzymują ważność przez cały 2022 r. – mogą wnosić opłatę w trzech równych ratach do 31 stycznia, do 31 maja i do 30 września 2022 r. lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
Przedsiębiorcy, których zezwolenia tracą ważność w trakcie 2022 r. – wnoszą opłatę jednorazowo do 31 stycznia 2022 r. w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia (wyliczona w dniach).
Wpłaty należy dokonać na konto Gminy Tłuszcz, bank PKO BP S.A. NR 98 1020 1026 0000 1402 0260 3421. W tytule przelewu należy wpisać: przedsiębiorcę, nazwę punktu sprzedaży oraz określenie raty, której wpłata dotyczy.
Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Druk oświadczenia dostępny poniżej:
oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz,
Foto: pixaby.com