Meldunek- nic prostszego
Obecnie w Gminie Tłuszcz zameldowanych jest niemal 20 tys. mieszkańców. Chcemy za jakiś czas zmienić słowo „niemal” na „ponad”. Osobami, które mogą sprawić, że będziemy mieszkać w 20-tysięcznej gminie jesteście jedynie wy! Wiemy, że faktyczna liczba mieszkańców jest większa- według danych GUS gminę Tłuszcz zamieszkuje 20 132 osoby. Chcemy, abyście stali się pełnoprawnymi obywatelami naszej gminy i dlatego rozpoczynamy akcję zachęcającą osoby, które przeprowadziły się do naszej Gminy do stałego zameldowania. Jest to proces bezpłatny i bardzo prosty. Choć meldunku nie wpisuje się już do dowodów osobistych to według przepisów każda osoba z obywatelstwem polskim, przebywająca na terenie kraju powinna zgłosić swój pobyt stały lub czasowy w ciągu 30 dni.
Dzięki zameldowaniu i rozliczaniu w Gminie Tłuszcz podatku dochodowego możesz wesprzeć budżet, a co za tym idzie lokalne inwestycje. Meldunek daje możliwość kształtowania lokalnej rzeczywistości. Obywatele mogą bez przeszkód wybierać gminne władze i brać udział w wyborach na różnych szczeblach, ponieważ zameldowanie na pobyt stały skutkuje wpisem do spisu wyborców.
- Każda zameldowana osoba ma realny wpływ na rozwój gminy, nowe inwestycje czy dbanie o już istniejącą infrastrukturę. Chcemy namówić osoby, które są wśród nas, tu żyją i mieszkają, ale nie są zameldowane do zmiany i dopełnienia formalności. Początek nowego roku jest idealnym czasem na uporządkowanie takich spraw. Mam nadzieję, że już wkrótce będę miał przyjemność wręczyć prezent osobie, która otrzyma status 20 000 mieszkańca lub mieszkanki- Burmistrz Tłuszcza Paweł Bednarczyk
Zameldować się możesz na dwa sposoby:
- w urzędzie, osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej w pokoju nr 40 na I piętrze
- bez wychodzenie z domu przez platformę ePUAP. Żeby tak zrobić trzeba dysponować profilem zaufanym, podpisem elektronicznym, bądź zalogować się za pomocą bankowości elektronicznej.
Czego potrzebujesz?
Jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do domu/mieszkania, w którym chcesz się zameldować potrzebny będzie dokument, który to potwierdzi, np.: akt notarialny, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu.
Jeśli nie jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować konieczne będzie oświadczenie właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzające twój pobyt w lokalu, dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.
W przypadku elektronicznego meldunku pamiętaj o załączeniu ich do wniosku. Jeśli planujesz osobiście odwiedzić urząd pamiętaj o zabraniu dokumentu potwierdzającego Twoją tożsamość.
Jak skorzystać z e-meldunku?
- Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl, wybierz interesującą usługę (meldunek) i potwierdź swoją tożsamość Profilem Zaufanym.
- W kolejnym kroku musisz zaznaczyć, czy chodzi o zameldowanie na pobyt stały czy czasowy.
- Jeśli meldujemy samych siebie, dane zostaną automatycznie zaciągnięte do rubryk. Jeśli jednak wniosek składa pełnomocnik, konieczne jest załączenie upoważnienia w formie załącznika.
- Wniosek o zameldowanie wysyłamy do właściwego miejscowo urzędu, który zostanie automatycznie wybrany na podstawie wprowadzonego adresu.
- Po wysłaniu wniosku nastąpi jego weryfikacja. Jeśli wszystko się zgadza urzędnik zamelduje Cię po otrzymaniu zgłoszenia. Jeśli będzie miał jednak jakieś wątpliwości może poprosić Cię o wizytę w urzędzie i wyjaśnienia, bądź poprosi o uzupełnienie np. brakujących dokumentów.