Opłata III raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2024 roku.
Przypominamy, że zgodnie art. 111 ust. 4, 5, 6 i 7 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi / Dz. U. z 2023 r. poz. 2151 z późn. zm./, przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w sklepach oraz placówkach gastronomicznych na terenie Gminy Tłuszcz, zobowiązani są do uiszczenia III raty opłaty za korzystanie z zezwoleń, w nieprzekraczalnym terminie do 30 września 2024 r.
Opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy wnieść w wysokości naliczonej na podstawie złożonego oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za 2023 r.
W przypadku niedokonania opłaty w ustalonej wysokości i we wskazanym wyżej terminie, można dopełnić tej czynności w ciągu 30 kolejnych dni, jednak wówczas należy dodatkowo wnieść opłatę w wysokości 30% kwoty należnej za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.
Brak opłaty III raty w dodatkowym terminie wraz z wymaganą dodatkową 30% opłatą spowoduje wygaszenie zezwolenia. Przedsiębiorca może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Wpłat dokonywać można przelewem na konto Gminy z dokładnym określeniem adresu punktu sprzedaży oraz okresu, którego opłata dotyczy. Numer rachunku bankowego Gminy Tłuszcz jest następujący: NR 98 1020 1026 0000 1402 0260 3421 Prowadzony przez bank PKO BP S.A Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 29 642 30 58 lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Tłuszczu w pok. nr 53.
Uprzejmie przypominamy o obowiązku składania oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych na rok 2024 !
Burmistrz Tłuszcza uprzejmie przypomina, że do dnia 31 stycznia 2024 r. należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2023 roku oraz dokonać wpłaty I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych jak i zasady wnoszenia opłat (ich wysokości, terminy płatności, skutki niedotrzymania terminu itp.) wynikają z art. 11¹ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151).
Oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2023 roku można złożyć w jeden z następujących sposobów:
- poprzez złożenie oświadczenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz (parter).
- za pośrednictwem poczty – można wysłać oświadczenie wypełnione i podpisane na adres: Urząd Miejski w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz.
- składając pismo (oświadczenie)- drogą elektroniczną w systemie Elektronicznej Skrzynki Podawczej w systemie EPUAP.
Wartość sprzedaży za 2023 r. oblicza się odrębnie dla poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.
Przedsiębiorcy, których zezwolenia utrzymują ważność przez cały 2024 r. – mogą wnosić opłatę w trzech równych ratach do 31 stycznia, do 31 maja i do 30 września lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty, o których mowa w art. 11¹ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ust. 1-5, dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia (Dz. U. z 2023 r. poz. 2151 ).
Wpłaty należy dokonać na konto Gminy Tłuszcz,prowadzone przez bank PKO BP S.A. NR 98 1020 1026 0000 1402 0260 3421. W tytule przelewu należy wpisać: przedsiębiorcę, nazwę punktu sprzedaży oraz określenie raty, której wpłata dotyczy.
Jednocześnie informujemy, iż niezłożenie oświadczenia lub niedokonanie wpłaty w wyżej wskazanym terminie będzie skutkowało wygaśnięciem zezwolenia, a o wydanie nowego zezwolenia przedsiębiorca będzie mógł ubiegać się nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia, jeżeli w terminie dodatkowych 30 dni nie złoży oświadczenia wraz z odpowiednią opłatą dodatkową oraz nie dokona wpłaty I raty opłaty powiększonej również o opłatę dodatkową. W przypadku niezłożenia oświadczenia w wyżej wymienionym terminie zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od daty upływu terminu do złożenia oświadczenia nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 11¹ ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( t.j.Dz. U. z 2023 r., poz.2151).
Ponadto informujemy, że organ zezwalający jest uprawniony do kontroli składanych oświadczeń, a w przypadku ich niezgodności ze stanem faktycznym do cofnięcia zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Przedstawione w oświadczeniu wartości powinny być poparte dokumentami, które w razie kontroli potwierdzą kwoty wskazane w oświadczeniu o wartości sprzedaży.
Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Druk oświadczenia do pobrania poniżej lub Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz.
Nowe zezwolenie - wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych
- Pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży zlokalizowany będzie w budynku mieszkalnym wielorodzinnym
- Decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego, potwierdzająca spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika, wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej lub pełnomocnictwo notarialne