Zaproszenie do współtworzenia projektu Programu współpracy na 2024 rok
Uprzejmie informujemy, że rozpoczęły się prace nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 rok. Zachęcamy Państwa do uczestnictwa w procesie tworzenia projektu. Poniżej przedstawiamy sposób w jaki mogą Państwo włączyć się w działanie oraz przesłać swoje propozycje do projektu programu.
Zaproszenie do głosowania na kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji.
Marszałek Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność na terenie województwa mazowieckiego, do udziału w głosowaniu na kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji.
KIEDY JEST GŁOSOWANIE?
Głosowanie na kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego odbędzie się w terminie od 28 kwietnia do 14 maja 2023 r.
KTO MOŻE GŁOSOWAĆ?
W głosowaniu na kandydatów na członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego mogą brać udział uprawnione organizacje pozarządowe/podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność na terenie województwa mazowieckiego.
JAK ZAGŁOSOWAĆ?
- Głosować można tylko elektronicznie za pomocą systemu mrdpp.mazovia.pl. Głosowanie jest bezpłatne.
- Zagłosować można tylko raz i oddać cztery głosy na czterech kandydatów z opublikowanej listy kandydatów.
- Zapoznaj się z kandydatami, którzy zakwalifikowali się do etapu głosowaniana stronie mrdpp.mazovia.pl, w zakładce „Kandydaci”.
- Osoba głosująca (osoba uprawniona do reprezentacji, zgodnie z informacją z Krajowego Rejestru Sądowego lub innym właściwym dokumentem stanowiącym podstawę działalności danej Organizacji) zostanie poproszona o podanie nazwy Organizacji, miejsca działania (nazwy powiatu), numeru Krajowego Rejestru Sądowego lub innego numeru właściwej ewidencji oraz numeru telefonu komórkowego. W przypadku organizacji/podmiotu, którego dane nie są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, oddając głos należy przesłać dokument potwierdzający osobowość/zdolność prawną, zawierający informacje na temat: sposobu reprezentacji, osób uprawnionych do reprezentowania, nazwy i siedziby.
- Na podany numer telefonu komórkowego zostanie wysłany indywidualny kod niezbędny do oddania głosu na platformie.
WYNIKI GŁOSOWANIA
- Wyniki głosowania zostaną opublikowane na stronach internetowych: www.mazovia.pl, www.dialog.mazovia.pl, www.mrdpp.mazovia.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
- Przedstawicielem sektora pozarządowego w Mazowieckiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego z danego podregionu zostaje osoba, która uzyska, w wyniku głosowania, największą liczbę ważnych głosów spośród wszystkich osób kandydujących w danym podregionie.
- Lista rankingowa zostanie przekazana Marszałkowi, który następnie w drodze zarządzenia, powoła Mazowiecką Radę Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji.
Dodatkowych informacji w sprawie udziela pracownik Biura Dialogu i Inicjatyw Społecznych, Marzena Kuchta, tel. 22 437 94 74, e-mail: marzena.kuchta@mazovia.pl.
Ogłoszenie
Informujemy, że Mazowiecka Rada Działalności Pożytku Publicznego działając na podstawie art. 41a ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. 2022 r. poz. 1327, 1265 i 1812) oraz Ordynacji wyborczej stanowiącej załącznik nr 1 do uchwały nr 220/2022 Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego z dnia 14 listopada 2022 r. w sprawie Ordynacji wyborczej wyboru przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków Komitetu Monitorującego programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
ogłasza
nabór organizacji kandydujących do Komitetu Monitorującego programu Fundusze dla Mazowsza 2021-2027 (daje zwany KM FEM21-27).
1. Nazwa programu:
Fundusze dla Mazowsza 2021-2027 (FEM21-27)
2. Obszary tematyczne:
1) cztery organizacje pozarządowe właściwe ze względu na różne rodzaje działalności objęte programem;
2) dwie organizacje pozarządowe działające na rzecz ochrony środowiska;
3) dwie organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami;
4) dwie organizacje pozarządowe działające na rzecz promowania równości szans i niedyskryminacji (organizacje te obejmują inny obszar działalności niż organizacje, o której w punkcie 3);
5) dwie organizacje pozarządowe wspierające rozwój społeczeństwa obywatelskiego;
6) dwie federacje organizacji pozarządowych.
3. Nabór obejmuje wybór 28 organizacji pozarządowych do składu KM FEM21-27, w tym 14 będących członkami i 14 będących stałymi zastępcami członków KM FEM21-27.
Kandydaci na członków i stałych zastępców członków KM FEM21-27 powinni spełniać następujące kryteria:
1) posiadać nieposzlakowaną opinię,
2) posiadać wyższe wykształcenie,
3) posiadać doświadczenie w obszarze dotyczącym realizacji programów współfinansowanych środkami Unii Europejskiej lub dziedzinie będącej bezpośrednio przedmiotem interwencji FEM 2021-2027,
4) brać aktywny udział i angażować się w konsultowanie programu FEM 2021-2027,
5) posiadać znajomość europejskiej i krajowej polityki rozwoju regionalnego,
6) dysponować czasem niezbędnym do prac w Komitecie, posiadać tzw. kompetencji miękkich: zdolności analityczne i komunikatywność, samodzielność oraz kreatywność, umiejętność pracy w zespole, gotowość ciągłego uczenia się i aktualizacji posiadanej wiedzy, umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych i logicznego formułowania argumentów, umiejętność pozyskiwania informacji zwrotnych (opinii, stanowisk, rekomendacji) w kwestiach będących przedmiotem prac Komitetu od środowisk, które członkowie Komitetu reprezentują.
4. Kalendarz wyborczy stanowi załącznik nr 1.
5. Zgłoszenie organizacji kandydującej dokonuje się za pomocą formularza zgłoszeniowego na członka KM FEM21-27 od 15 do 24 listopada 2022 roku do końca dnia. Wzór formularza zgłoszeniowego stanowi załącznik nr 2.
6. Formularz zgłoszeniowy na członka KM FEM21-27, podpisany przez reprezentanta/ów organizacji za pomocą podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego lub podpisu osobistego, należy przesłać w formie dostępnej[1], w formacie .pdf, na adres poczty elektronicznej: dialog@mazovia.pl, w tytule maila należy wpisać – Zgłoszenie do KM FEM21-27.
Zgłoszenia przesłane po terminie, w formie skanu, zgłoszenia nieczytelne, posiadające niewypełnione pola lub złożone w niewłaściwej formie nie będą rozpatrywane.
7. Po opublikowaniu przez komisję wyborczą listy zgłoszonych kandydatur, które pozytywnie przeszły weryfikację, organizacje, które nie zgadzają się z opublikowaną listą mają prawo do wniesienia protestu do Komisji Odwoławczej w ciągu 3 dni od dnia ogłoszenia listy kandydatów. Protest powinien być podpisany przez reprezentanta/ów organizacji za pomocą podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego lub podpisu osobistego, który przesyła się w formie dostępnej, w formacie .pdf, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: dialog@mazovia.pl, w tytule maila należy wpisać – Protest _ Zgłoszenie do KM FEM21-27.
8. Zasady głosowania podmiotów wskazanych w § 2 ust. 8 oraz § 3 ust. 3 Ordynacji odbywają się na zasadach ogólnych.
[1] Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2020.1062).
uchwala nr 220 2022 MRDPP Ordynacja wyborcza KM
Zalacznik do uchwaly Ordynacja wyborcza do KM FEM21 27
Informujemy, że Rada Działalności Pożytku Publicznego, działając na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. poz. 1079) oraz Ordynacji Wyborczej stanowiącej załącznik nr 1 do uchwały nr 83 Rady Działalności Pożytku Publicznego z dnia 14 października 2022 r. w sprawie ordynacji w sprawie zmiany uchwały nr 82 Rady Działalności Pożytku Publicznego z dnia 11 października 2022 r. w sprawie procedury wyłaniania organizacji pozarządowych do składów komitetów monitorujących programy polityki spójności na lata 2021-2027 (dalej: Ordynacja), ogłosiła nabór organizacji kandydujących zgodnie § 13 ust 2 Ordynacji do składu Komitetu Monitorującego program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (KM FENG). Szczegółowe informacje dotyczące procedury naboru można uzyskać pod poniższym linkiem:
Link do ogłoszenia:
Informujemy, że Centrum Organizacji Pozarządowych ,, Eserefka - nasza wspólna przestrzeń"
Serdecznie zaprasza Przedstawicielki i Przedstawicieli organizacji pozarządowych, klubów sportowych, Kół Gospodyń Wiejskich, Seniorów, OSP i grup nieformalnych, na bezpłatne szkolenie.
Temat: "Fundraising - co każda organizacja powinna wiedzieć"
Kiedy? 11 grudnia 2021 r. (sobota)
Godzina:
- 09.30 - rejestracja;
- 10.00 - 16.00 - szkolenie;
Miejsce: 05-250 Radzymin ul. Konstytucji 3-go Maja 4 (Centrum Aktywności Społecznej vis a vis Pomnika T. Kościuszki)
Zapisy online: https://app.evenea.pl/event/502423-33/
Dodatkowe informacje pod nr tel. 792 447 018
Główne bloki szkolenia: jak zacząć budować strategię finansowania
- działalność nieodpłatna, odpłatna i gospodarcza,
- darowizny,
- zbiórki publiczne,
- loterie fantowe,
- crowdfunding,
- fundraising w internecie,
- imprezy fundraisingowe.
Prowadząca: Katarzyna Sadło
Katarzyna Sadło - Szkoli, doradza, wyręcza. Jest trenerką i konsultantką z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem pracy w organizacjach, z organizacjami i dla organizacji. Była współzałożycielką i wieloletnią prezeską Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, obecnie współpracuję z nią jako ekspertka. Była lub jest zaangażowana w wiele organizacji, przeszła w nich wszystkie możliwe szczeble - od wolontariuszki w nieformalnej inicjatywie, do prezeski ogólnopolskiej fundacji. Była prezeską spółki z ograniczoną odpowiedzialnością założonej przez organizację, prezeską stowarzyszenia, sekretarzem rady nadzorczej spółdzielni osób prawnych, jest członkiem komisji rewizyjnej ogólnopolskiej federacji.
Realizatorem szkolenia jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego https://frso.pl/
WAŻNE:
- jeśli potrzebujesz wsparcia - zgłoś nam to,
Uczestnicy i uczestniczki warsztatów na koniec otrzymają certyfikat potwierdzający udział w warsztatach.
Zapewniamy poczęstunek oraz ciepłe i zimne napoje.
Realizację zadania w latach 2021 - 2022 dofinansowano z budżetu Powiatu Wołomińskiego kwotą 70.000 zł w ramach umowy o realizację zadania publicznego w zakresie: Działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zawartej pomiędzy Powiatem Wołomińskim, a Stowarzyszeniem "Radzymińskie Forum" z Radzymina zawartej w dniu 31 grudnia 2020 r.
Szanowni Państwo informujemy, że
Podlaska Federacja Organizacji Pozarządowych serdecznie zaprasza Podmioty Ekonomii Społecznej z woj. mazowieckiego w tym Przedsiębiorstwa Społeczne, Fundacje, Stowarzyszenia, Spółdzielnie Socjalne, Ochotnicze Straże Pożarne, Koła Gospodyń Wiejskich do udziału w projekcie pn. „Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej z zakresu zamówień publicznych w województwie podlaskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, mazowieckim i łódzkim”, realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 2.9 Rozwój ekonomii społecznej, tj. https://podlaskafederacja.pl/o-projekcie/szkolenia-eksperckie-dla-podmiotow-ekonomii-spolecznej/.
W Naszym województwie objętym wsparciem w związku z realizacją projektu odbędą się szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej, w tym Przedsiębiorstw Społecznych, Fundacji, Stowarzyszeń, Spółdzielni Socjalnych, Ochotniczych Straży Pożarnych, Kół Gospodyń Wiejskich z zakresu wykorzystania prawa zamówień publicznych. Szkolenia będą zawierać elementy przeprowadzonego z uczestnikami procesu przygotowawczego, ofert na realizację zlecenia w ramach postępowania o udzielenie zamówień publicznych, omówienie procedur odwoławczych w zamówieniach publicznych, a także będą dotyczyć budowania lokalnych partnerstw, marketingu i Public Relations, księgowości oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Podmiotom w ramach uczestnictwa w projekcie zapewnia się:
- bezpłatne wsparcie merytoryczne
- pomoc w przygotowaniu dokumentów przetargowych
- dostęp do newslettera z aktualnymi konkursami i naborami ogłaszanymi przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.
Karta zgłoszenia do uzupełnienia pozwalająca na uczestnictwo w projekcie znajduje sie w powyższym linku.
Zapraszamy do udziału w projekcie.
Konsultacje projektu uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego zmieniającej uchwałę w sprawie „Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok”
Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządoweoraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do konsultacji projektu uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego zmieniającej uchwałę w sprawie Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok.
Najważniejsze zmiany to:
1) dodanie 12 nowych zadań wybranych w ramach budżetu obywatelskiego Województwa Mazowieckiego, w związku z decyzją o powierzeniu ich do realizacji w ramach konkursu organizacjom pozarządowym. W związku z powyższym zachodzi konieczność wpisania projektów jako zadań do Programu. Dodano nowe zapisy w § 11 pkt 3, § 13 pkt 3 oraz
§ 15 pkt 2;
2) kontynuacja w obszarze „Wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej” zadania publicznego pod nazwą „Zlecenie prowadzenia interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego”
w latach 2023 - 2027, na które otwarty konkurs ofert zostanie ogłoszony w IV kwartale 2022 r. Zmiana ta znalazła odzwierciedlenie w § 10 ust. 8 pkt 1, § 21 ust. 3 pkt 1.
Twoje zdanie się liczy! Wypowiedz się!
Konsultacje przeprowadzone będą w okresie od 27 października do 9 listopada 2021 r.
Gdzie można zapoznać się z projektem uchwały?
Projekt uchwały został:
1) opublikowany na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej bip.mazovia.pl oraz na stronach internetowych: mazovia.pl, dialog.mazovia.pl, ngo.pl;
2) przesłany pocztą elektroniczną do organizacji pozarządowych zarejestrowanych w Bazie Danych na stronie internetowej dialog.mazovia.pl;
3) wyłożony w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Okrzei 35, pok. 105 oraz w siedzibach delegatur Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
a) Delegatura w Ciechanowie ul. Wodna 1,
b) Delegatura w Ostrołęce ul. Piłsudskiego 38,
c) Delegatura w Piasecznie ul. Puławska 38,
d) Delegatura w Płocku ul. Kolegialna 19,
e) Delegatura w Radomiu ul. Kościuszki 5a,
f) Delegatura w Siedlcach ul. Wiszniewskiego 4,
g) Delegatura w Wołominie ul. Miła 3,
h) Delegatura w Żyrardowie ul.1 Maja 17.
Jak zgłosić propozycje do projektu uchwały?
Wypełniony Formularz konsultacji należy składać w terminie od 27 października do 9 listopada 2021 r. w jeden z wymienionych niżej sposobów:
1) osobiście w godzinach: 8.00 – 16.00 w punktach podawczych przy ul. Jagiellońskiej 26,
ul. Skoczylasa 4, z dopiskiem na kopercie „Konsultacje - zmiany w Programie współpracy 2022”;
2) osobiście w godzinach: 8.00 – 15.00 w jednej z Delegatur Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, z dopiskiem na kopercie „Konsultacje - zmiany w Programie współpracy 2022”:
a) Delegatura w Ciechanowie ul. Wodna 1,
b) Delegatura w Ostrołęce ul. Piłsudskiego 38,
c) Delegatura w Piasecznie ul. Puławska 38,
d) Delegatura w Płocku ul. Kolegialna 19,
e) Delegatura w Radomiu ul. Kościuszki 5a,
f) Delegatura w Siedlcach ul. Wiszniewskiego 4,
g) Delegatura w Wołominie ul. Miła 3,
h) Delegatura w Żyrardowie ul.1 Maja 17;
3) za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
z dopiskiem na kopercie „Konsultacje - zmiany w Programie współpracy 2022”;
4) drogą elektroniczną na adres email: dialog@mazovia.pl;
5) drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu e-PUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej urzędu.
Dodatkowe informacje
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biura Dialogu
i Inicjatyw Społecznych, nr tel. 22 59 79 679, 22 59 79 683, mail: dialog@mazovia.pl.
Uwaga!
Obowiązuje stan epidemii, tak więc w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, zachęcamy do udziału w konsultacjach drogą mailową oraz poprzez e-PUAP.
W sytuacjach wymagających bezpośredniego kontaktu będą Państwo:
- przyjmowani po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z właściwym pracownikiem urzędu,
- przyjmowani pojedynczo,
- zobowiązani do dezynfekcji rąk, zakrycia ust i nosa oraz do zachowania wymaganego odstępu od innych osób.
Zapraszamy do współtworzenia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok
Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.
Gdzie można zapoznać się z dokumentem?
Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący w roku 2021. Jest on dostępny na stronie internetowej https://www.dialog.mazovia.pl/wspolpraca/program-wspolpracy.
Twoje zdanie się liczy! Zgłoś priorytetowe zadania publiczne na 2022 rok
Konsultacje społeczne mają przede wszystkim pomóc Samorządowi Województwa w wyborze priorytetowych zadań publicznych w zakresie współpracy Województwa i organizacji pozarządowych w 2022 roku.
Uwagi do projektu programu współpracy na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:
- celów współpracy - § 2 programu,
- zakresu przedmiotowego współpracy - § 4 programu,
- form współpracy pozafinansowej - § 6–14 programu,
- priorytetowych zadań publicznych na 2022 rok - § 15-35 programu,
- podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 43 programu,
- innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.
13 lipca Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął wstępne założenia do współpracy finansowej w 2022 roku pomiędzy Województwem Mazowieckim a organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zgodnie z decyzją Zarządu Województwa kwota środków finansowych przeznaczona na dotacje dla organizacji pozarządowych ma zostać zwiększona w stosunku do roku 2021 i wyniesie około 50 mln zł.
Jak co roku poza środkami z dochodów własnych województwa, w 2022 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:
- opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
- dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
- Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Jak zgłosić uwagi i propozycje?
Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.
Formularz można przesłać/wypełnić na jeden z wymienionych sposobów:
- na stronie internetowej: http://dialog.mazovia.pl/wspolpraca/program-wspolpracy;
- mailem: dialog@mazovia.pl;
- pocztą na adres:
Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Okrzei 35, 03-472 Warszawa
z dopiskiem „Program współpracy 2022”
Jaki jest kolejny krok?
Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na miesiąc wrzesień br.
Dodatkowe informacje
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, mail: dialog@mazovia.pl.