Informacja dla mieszkańców Gminy Tłuszcz w sprawie gospodarowania odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest (m.in. eternit z pokryć dachowych)
Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski przewiduje, że ze względu na zagrożenie jakie one stwarzają, powinny zostać usunięte ze wszystkich obiektów w kraju do 31.12.2032 roku.
Koszty demontażu, zabezpieczenia i w dalszej kolejności usuwania tych wyrobów ciążą na właścicielu nieruchomości, na terenie której się znajdują.
Gmina Tłuszcz chcąc wyjść na przeciw swoim mieszkańcom stwarza możliwość uzyskania sfinansowania powyższych działań ze środków gminnych. Właściciele zabudowanych nieruchomości z terenu Gminy Tłuszcz mogą ubiegać się o bezgotówkowe sfinansowanie odbioru i utylizacji odpadów azbestowych. W ramach tego finansowania Gmina Tłuszcz zapewnia bezpłatny odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
Nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym. O kolejności skorzystania z bezpłatnego odbioru azbestu decyduje kolejność wpływu wniosków.
Zgłoszenie azbestu do odbioru
Aby skorzystać z bezpłatnego odbioru azbestu w Gminie Tłuszcz należy:
- zdemontować azbest z pokryć dachowych;
- przygotować azbest do odbioru tj.: ułożyć na paletach i zafoliować. Paleta musi być ustawiona na utwardzonym podłożu w miejscu umożliwiającym swobodny dostęp podczas załadunku. Jeżeli eternit jest drobny lub pokruszony musi znajdować się
w workach typu BIG BAG, które również ustawia się na paletach; - wypełniony wniosek złożyć w Urzędzie Miejskim w Tłuszczu (składa właściciel nieruchomości);
Uwaga!!!
Eternit nieprzygotowany do transportu nie będzie odbierany.