Przez wiele lat w sercu Tłuszcza- przy skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Kościuszki znajdował się nietypowy pomnik, który obok kolejowej wieży ciśnień był wizytówką miasta. Był to mały parowóz ustawiony na fragmencie torów, a obok niego znajdował także semafor świetlny i stary semafor lizakowy. Mowa o wątskotowym Hutniku 4010- lokomotywie z Pomnika Myśli Technicznej wyprodukowanym w 1958r. w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie z numerem fabrycznym 2597. Przez 32 lata służył w Hucie „Jedność” w Siemianowicach Śląskich, jest dostosowany do szerokości toru 630 mm. Został wycofany z eksploatacji w 1990r., a rok później trafił jako eksponat do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. W 1993 r. przeniesiono go do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. W 2005 r. przewieziono go Tłuszcza, gdzie zyskał status pomnika.
Lokomotywa Hutnik 4010
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt
