Burmistrz Tłuszcza uprzejmie przypomina, że do dnia 31 stycznia 2023 r. należy złożyć oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2022 roku oraz dokonać wpłaty I raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych jak i zasady wnoszenia opłat (ich wysokości, terminy płatności, skutki niedotrzymania terminu itp.) wynikają z art. 11¹ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119 z późn. zm.).
Oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2022 roku można złożyć w jeden z następujących sposobów:
- poprzez złożenie oświadczenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz (parter).
- za pośrednictwem poczty – można wysłać oświadczenie wypełnione i podpisane na adres: Urząd Miejski w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz.
- składając pismo (oświadczenie)- drogą elektroniczną w systemie Elektronicznej Skrzynki Podawczej w systemie EPUAP.
Wartość sprzedaży za 2022 r. oblicza się odrębnie dla poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych.
Przedsiębiorcy, których zezwolenia utrzymują ważność przez cały 2023 r. – mogą wnosić opłatę w trzech równych ratach do 31 stycznia, do 31 maja i do 30 września 2023 r. lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty, o których mowa w art. 11¹ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ust. 1-5, dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia (Dz. U. z 2021 r. poz. 1119 z późn. zm.).
Wpłaty należy dokonać na konto Gminy Tłuszcz,prowadzone przez bank PKO BP S.A. NR 98 1020 1026 0000 1402 0260 3421. W tytule przelewu należy wpisać: przedsiębiorcę, nazwę punktu sprzedaży oraz określenie raty, której wpłata dotyczy.
Jednocześnie informujemy, iż niezłożenie oświadczenia lub niedokonanie wpłaty w wyżej wskazanym terminie będzie skutkowało wygaśnięciem zezwolenia, a o wydanie nowego zezwolenia przedsiębiorca będzie mógł ubiegać się nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia, jeżeli w terminie dodatkowych 30 dni nie złoży oświadczenia wraz z odpowiednią opłatą dodatkową oraz nie dokona wpłaty I raty opłaty powiększonej również o opłatę dodatkową. W przypadku niezłożenia oświadczenia w wyżej wymienionym terminie zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od daty upływu terminu do złożenia oświadczenia nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 11¹ ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2021 r., poz.1119 z późn. zm.).
Ponadto informujemy, że organ zezwalający jest uprawniony do kontroli składanych oświadczeń, a w przypadku ich niezgodności ze stanem faktycznym do cofnięcia zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
Przedstawione w oświadczeniu wartości powinny być poparte dokumentami, które w razie kontroli potwierdzą kwoty wskazane w oświadczeniu o wartości sprzedaży.
Termin do wniesienia opłaty nie podlega przywróceniu bez względu na przyczyny jego niedotrzymania.
Druk oświadczenia do pobrania poniżej oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Tłuszczu, ul. Warszawska 10, 05-240 Tłuszcz.