- Właściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Tłuszcz, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne mają możliwość złożyć w urzędzie Miejskim w Tłuszczu w terminie od 19 listopada 2024 r. do 20 stycznia 2025 r. pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbioru odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Tłuszcz.
- W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy. Nie dołączenie kopii umowy powoduje nieskuteczność oświadczenia.
- Właściciel nieruchomości może zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych wyłącznie z przedsiębiorą wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonym przez Burmistrza Tłuszcza, który znajduje się na stronie https://www.tluszcz.pl/strona-3403-wykaz_przedsiebiorcow.html
- Umowa musi być zawarta na odbiór następujących frakcji odpadów: papier, tworzywo sztuczne, szkło, bioodpady, popiół oraz odpady zmieszane.
- Wystąpienie z gminnego systemu gospodarowania odpadami będzie obowiązywać od 1 maja 2025 roku (tj. od dnia podpisania przez Gminę Tłuszcz nowej umowy na odbiór odpadów komunalnych) i nie będzie mogło być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
- Podstawa prawna: art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469).
Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o możliwości wyłączenia się z zorganizowanego przez gminę Tłuszcz systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
Archiwum