Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o możliwości wyłączenia się z zorganizowanego przez gminę tłuszcz systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
Właściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Tłuszcz, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne mają możliwość złożyć w urzędzie Miejskim w Tłuszczu w terminie od 19 listopada 2024 r. do 20 stycznia 2025 r. pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbioru odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Tłuszcz.
W oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy. Nie dołączenie kopii umowy powoduje nieskuteczność oświadczenia.
Właściciel nieruchomości może zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych wyłącznie z przedsiębiorą wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonym przez Burmistrza Tłuszcza, który znajduje się na stronie https://www.tluszcz.pl/strona-3403-wykaz_przedsiebiorcow.html
Umowa musi być zawarta na odbiór następujących frakcji odpadów: papier, tworzywo sztuczne, szkło, bioodpady, popiół oraz odpady zmieszane.
Wystąpienie z gminnego systemu gospodarowania odpadami będzie obowiązywać od 1 maja 2025 roku (tj. od dnia podpisania przez Gminę Tłuszcz nowej umowy na odbiór odpadów komunalnych) i nie będzie mogło być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Podstawa prawna: art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1469).